twitter
facebook

Jak księgować leasing operacyjny?

PYTANIE

Przymierzam się do mojej pierwszej umowy leasingu. Prowadzę książkę przychodów i rozchodów. Nie jestem VATowcem. Zawieram leasing operacyjny. Chciałbym upewnić się jak mam go rozliczyć.

W połowie czerwca zawarłam umowę lesingową (leasing operacyjny) na nowy firmowy samochód osobowy. W związku z tym mam kilka pytań:

  • czy czynsz inicjalny (ratę wstępną) mogę w całości wrzucić w koszty przychodu, czy rozbijam go proporcjonalnie na okres trwania umowy?
  • czy kolejne raty mogę w całości wrzucać w koszty?
  • czy dokonuje amortyzacji samochodu - co miesiac przez okres trwania umowy?

ODPOWIEDŹ

Zgodnie z obowiązującymi zasadami księgowymi:

  • Czynsz inicjalny jest kosztem, który księgujemy całkowicie na samym początku (zgodnie z datą wystawienia faktury)
  • raty leasingowe księgujemy co miesiąc (zgodnie z ich datami wystawienia)
  • nie dokonuje Pani amortyzacji samochodu - ta powinność stoi po stronie leasingodawcy.

Gratulujemy zawarcia swojej pierwszej umowy leasingu!

Tagi: leasing operacyjny, księgowanie leasingu

Data publikacji: 08/09/2016

Czy pytanie okazało się pomocne?

dobra odpowiedź

293

zła odpowiedź

332

Udostępnij:

Zadaj pytanie

Dodaj komentarz

Komentarze

Ta strona nie została jeszcze skomentowana

Masz pytania?
Chcesz lepiej poznać ofertę?
Skontaktuj się z nami!

791 850 850; 791 850 807;

monika.kluska@go-leasing.pl

Skontaktuj się z Nami
Skontaktuj się z Nami

Ile kosztuje u nas leasing lub kredyt?
Szybko policz ratę leasingu lub
kredytu dla siebie?

Oblicz ratę leasingu
Oblicz ratę leasingu

Szukasz samochodu?
Pomożemy znaleźć najlepsze
auto dla ciebie!

Znajdź auto dla siebie
Znajdź auto dla siebie

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki działania mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce