twitter
facebook

Rejestracja pojazdu

Karta pojazdu i dowód rejestracyjny

Każdy pojazd, aby być dopuszczony do ruchu, musi zostać w ciągu 30 dni od daty nabycia zarejestrowany i zaopatrzony w zalegalizowane tablice rejestracyjne, a w przypadku pojazdów samochodowych z wyłączeniem motocykli - w nalepkę kontrolną. Sprawdź, jak załatwić te formalności w Twoim mieście.

Dokumenty wymagane przy rejestrowaniu pojazdu

1. Dowód własności pojazdu lub dokument potwierdzający powierzenie pojazdu;

2. Karta pojazdu, jeżeli była wydana;

3. Wyciąg ze świadectwa homologacji albo odpis decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, jeżeli są wymagane;

4. Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu;

5. Dowód rejestracyjny i tablice rejestracyjne, jeżeli pojazd był zarejestrowany;

6. Dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;

7. Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej i jest rejestrowany po raz pierwszy;

8. Zaświadczenie wydane przez właściwy organ potwierdzający uiszczenie podatku od towarów i usług, od pojazdów sprowadzanych z państw członkowskich Unii Europejskiej lub zaświadczenie o braku obowiązku uiszczenia podatku, jeżeli sprowadzany pojazd jest rejestrowany po raz pierwszy;

9. Dowód osobisty, a w przypadku firm dodatkowo KRS;

10. Pojazd należy ubezpieczyć w dniu rejestracji. Przy odbiorze dowodu rejestracyjnego należy okazać polisę OC;

11. Wniosek o rejestrację. 

Czasowa rejestracja pojazdu

 Dokonuje się jej na okres nieprzekraczający 30 dni. Termin ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu.

 Opłaty:

 1. Dowód rejestracyjny dla pojazdu wraz z kompletem znaków legalizacyjnych i nalepką kontrolną na szybę pojazdu - 85,00 zł;

 2. Pozwolenie czasowe dla pojazdu wraz z kompletem nalepek na tablice tymczasowe: a) w przypadku czasowej rejestracji z urzędu - 13,50 zł; b) w przypadku wywozu pojazdu za granicę, przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Polski lub przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy - na wniosek właściciela pojazdu - 18,50 zł; c) w przypadku pozwolenia do wielokrotnego stosowania w celu umożliwienia odpowiednich badań - 363,00 zł;

 3. Tablice rejestracyjne: a) samochodowe - 80,00 zł, b) motocyklowe - 40,00 zł, c) motorowerowe - 30,00 zł, d) indywidualne - 1000,00 zł. Tablice rejestracyjne tymczasowe: a) samochodowe - 30,00 zł, b) motocyklowe - 12,00 zł, c) motorowerowe - 12,00 zł.

 4. Karta pojazdu przy pierwszej rejestracji pojazdu na terytorium Polski - 75,00 zł.

Czas oczekiwania na wydanie dokumentów

Niezwłocznie Urząd Miasta rejestruje pojazd czasowo z urzędu, wydając pozwolenie czasowe i tablice rejestracyjne. W ciągu 30 dni (z możliwością jednorazowego przedłużenia o 14 dni) rejestruje pojazd oraz wydaje dowód rejestracyjny.

 W przypadku utraty tablic rejestracyjnych, w Urzędzie Miasta należy złożyć:

1. Wniosek o wydanie wtórnika tablic;

2. Dowód rejestracyjny;

3. Kartę pojazdu, jeśli była wydana;

4. Oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań - w przypadku, gdy utrata tablic nastąpiła na skutek zagubienia;

5. Zaświadczenie z policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży tablic rejestracyjnych - w przypadku, gdy utrata tablic nastąpiła wskutek kradzieży;

6. Dotychczasowe tablice rejestracyjne - w przypadku zniszczenia tablic;

7. Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie;

8. Dowód osobisty, a w przypadku firm dodatkowo KRS, REGON oraz upoważnienie dla osoby dokonującej rejestracji pojazdu;

9. Potwierdzenie uiszczenia wymaganych opłat.

Utrata dowodu rejestracyjnego – co robić?

W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego, w Urzędzie Miasta należy złożyć:

1. Wniosek o wydanie wtórnika dowodu;

2. Zaświadczenie z aktualnego przeglądu technicznego pojazdu;

3. Kartę pojazdu, jeśli była wydana;

4. Oświadczenie pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań - w przypadku, gdy utrata dowodu nastąpiła na skutek zagubienia;

5. Zaświadczenie z policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży - w przypadku, gdy utrata dowodu nastąpiła wskutek kradzieży;

6. Aktualną polisę OC ;

7. Tablice rejestracyjne;

8. Dowód osobisty, a w przypadku firm dodatkowo KRS, REGON oraz upoważnienie dla osoby dokonującej rejestracji pojazdu;

9. Potwierdzenie uiszczenia wymaganych opłat.

 

źródło: wiadomości.onet.pl

Tagi: rejestracja samochodu, rejestracja auta

Data publikacji: 07/03/2014

Masz pytania?
Chcesz lepiej poznać ofertę?
Skontaktuj się z nami!

799 350 537

biuro@go-leasing.pl

Skontaktuj się z Nami
Skontaktuj się z Nami

Ile kosztuje u nas leasing lub kredyt?
Szybko policz ratę leasingu lub
kredytu dla siebie?

Oblicz ratę leasingu
Oblicz ratę leasingu

Szukasz samochodu?
Pomożemy znaleźć najlepsze
auto dla ciebie!

Znajdź auto dla siebie
Znajdź auto dla siebie

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki działania mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce